پایگاه خبری

ساخت وبلاگ

 

مریم کاظمی ساعت هشت در کشتی

اخبار فرهنگی هنری پایشگر-مریم کاظمی نمایش «ساعت هشت در کشتی» را کارگردانی می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، مریم کاظمی سرپرست و کارگردان گروه تئاتر مستقل، نمایش «ساعت هشت در کشتی» را برای گروه سنی کودک و نوجوان کارگردانی می کند.

«ساعت هشت در کشتی» عنوان نمایشنامه ای نوشته آلریچ هاب است که هینار پیلر آن را از زبان آلمانی به انگلیسی برگردانده و ترجمه آن به زبان فارسی را حسین فدایی حسین انجام داده است.

در این نمایش که مریم کاظمی آن را کارگردانی می کند هنرمندانی همچون حسین محب اهری، علی فروتن، حمید گلی، مهراد زمانی و حسن همتی ایفای نقش می کنند.

ساخت موسیقی این نمایش را فرید نوایی بر عهده دارد.

طراحی صحنه این کار را سینا ییلاق بیگی، طراحی لباس توسط مژکان عیوضی، طراحی و ساخت عروسک های نمایشی توسط سهیلا باجلان و طراحی پوستر و بروشور آن توسط پریسا فلاح زاده انجام می شود.

در گروه کارگردانی سعیده دادگر و شقایق اصلانی همکاری دارند. مهراد زمانی دستیار اول کارگردان و برنامه ریز، جواد اعرابی نیز مدیر اجرایی این پروژه نمایشی است.

مرجع اخبار رسمی

 
پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 64 تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 14:15

اخبار بانک و بیمه پایشگر-به نقل از روابط عمومی موسسه اعتباری کوثر؛ جواد فهیمی پور سرپرست موسسه اعتباری کوثر در مراسم تکریم و معارفه مدیریت شعب استان های خراسان رضوی و شمالی اظهارداشت: همکاران در شعب بانک ها و موسسات اعتباری موظفند با رفتار مناسب و روی گشاده از مشتریان استقبال نموده و به عنوان مشاور مالی مشتریان را راهنمایی کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،جواد فهیمی پور با اشاره به اهمیت مسئولیت پذیری کارکنان افزود: کارکنان کوثر می بایست با توجه به دستورالعمل های ابلاغی، تصمیم گیری های مدیر استان و توان خود وظایف محوله را به درستی انجام و در پیشبرد اهداف موسسه از هیچ تلاشی دریغ ننمایند.

عضو هیات مدیره موسسه اعتباری کوثر ادامه داد: در شرایط فعلی میزان متغیرهای محیطی تاثیرگذار بر فعالیت نظام بانکی بسیار زیاد شده است و بانک ها و موسسات اعتباری می بایست با شناسایی فرصت ها و کاهش قیمت تمام شده پول نسبت به حداکثر سازی منافع مشتریان و سهامداران خود برنامه ریزی نمایند.

وی خاطر نشان ساخت: امروزه موفقیت از آن نهادهای پولی خواهد بود که از تجربه، تخصص و دانش بانکی بیشتری برخوردار باشند. موسسه اعتباری کوثر نیز تلاش می کند با پشتوانه سرمایه انسانی جوان و متخصص و بکارگیری تکنولوژی های روز صنعت بانکداری جایگاه خود را در نظام بانکی ارتقا دهد.

محمدرحیم گلبداغی مدیر سابق شعب استان های خراسان رضوی و شمالی با ارائه گزارش عملکرد ۹ ماهه سال جاری استان از تلاش همه همکاران در راستای به ثمر نشستن اهداف تعیین شده قدردانی نمود.

در این مراسم جعفر کمالی نیک به عنوان مدیر جدید شعب استان های خراسان رضوی و شمالی معرفی و از خدمات و تلاش های محمد رحیم گلبداغی در طول ۲۴ ماه تصدی این پست، تجلیل شد.

شایان ذکر است، محمد رحیم گلبداغی از ابتدای فعالیت در موسسه اعتباری کوثر مدیریت شعب استان های کرمانشاه، گیلان و خراسان رضوی و شمالی را بر عهده داشت.مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 52 تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 14:09

اخبار بانک و بیمه پایشگر-سود علی‌الحساب سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت بانک کارآفرین، از ابتدای بهمن ماه به صورت ماه‌شمار محاسبه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، از روابط عمومی بانک کارآفرین، براساس مصوبه اخیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، از ابتدای بهمن ماه سال جاری، محاسبه سود علی‌الحساب تمامی انواع سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت اعم از سپرده‌های کوتاه‌مدت مفتوحه قبلی و سپرده‌های جدید به جای روزشمار، به صورت ماه‌شمار و بر اساس کمترین مانده سپرده در طول ماه محاسبه و پرداخت خواهد شد.

لازم به ذکر است که تغییرات فوق سپرده‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت را شامل نمی‌شود.

مشتریان محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با مرکز ارتباط کارآفرین به شماره ۲۳۳۵۰(۰۲۱) تماس حاصل نموده و یا به شعب بانک کارآفرین مراجعه نمایند.

مرجع اخبار رسمی

 

 
پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 55 تاريخ : يکشنبه 30 دی 1397 ساعت: 13:56

 

بی اعتمادی به مدیران سابق،بدقولی به جامعه هنری/مرمت موزه هنرهای معاصرحالا حالاها کار دارد

اکرم محمدی

گروه یادداشت و تحلیل پایشگر-۱۳ شهریور ماه امسال هادی مظفری رییس مرکز هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی در نخستین نشست خود با اهالی رسانه اخباری را در مورد مرمت موزه هنرهای معاصر اعلام کرد.

او در این نشست که دقیقا دو ماه بعد از روی کار آمدنش برگزار شد،اعلام کرد  که ۹۸روز از مرمت موزه هنرهای معاصر گذشته و طبق برنامه ریزی ها ۱۱۶ روز دیگر باقی مانده است و…

از آن زمان ۱۰۴ روز گذشته و حالا هنوز هم مرمت موزه ،به اتمام نرسیده است.البته با توجه به تاریخ و زمانی که اعلام شده،حالا دیگر شمارش معکوس برای پایان کار آغاز شده اما شمارش معکوسی که حالا حالا ها به نتیجه نمی رسدوآنگونه که مشهود است ، کار مرمت موزه تا سال آینده به طول می انجامد و با توجه به این شرایط ، اشاره به چند نکته ضروری است.

– در طول سال هایی که از عمر موزه هنرهای معاصر می گذرد،این نخستین بار است که موزه مرمت می شود،پس نباید در مورداین مسئله تعجیل به خرج داد اما اشتباه ، تاریخ وزمانی بود که اعلام شد.زمانی که درست برآورد نشده بود و زود اعلام شد.

– مسئولان  باید در مورد انتخاب پیمانکار مرمت موزه ،دقت عمل بیشتری به خرج می دادند چرا که پیمانکار، مرمت وبازسازی خانه موزه شهید بهشتی را به عنوان نمونه کارقبلی اش با این بنا مقایسه می کرد در حالی که مرمت مکانی مثل موزه هنرهای معاصرقابل قیاس با یک خانه موزه نیست.

– نکته بعدی در مورد تغییر مدیران و مسئولیت هایی است که به عهده می گیرند.متاسفانه وقتی مدیری در کشور ما تغییر می کند،اگر چه مسئولیت هایش به مدیر بعدی واگذار می شود اما مدیر جدید تعهدات  مدیریت سابق را نمی پذیرند  .

– طبق تاریخی که مسئولان پیشین و البته پیمانکاری که مرمت موزه را برعهده گرفته بود،کار مرمت و تعمیر این سازه ،کار باید تا ۱۲ روز دیگربه پایان برسد اما با وضعیت فعلی این اتفاق نمی افتد.

البته پیمانکار بایدتحقیق و مطالعه بیشتری در مورد بنا انجام می داد چرا که یکی از موارد مطرح شده این است که در هنگام کار به موانع و مشکلات جدیدی برخورد کردند که غیر قابل پیش بینی بوده  که طرح این مسئله از سوی یک مهندس حرفه ای! چندان جالب نیست،چرا که می بایست با شناخت و تسلط کامل نسبت به بنا انجام می شد تا نتیجه بهتری حاصل شود.

به هرصورت با توجه به شرایطی که در حال حاضر در موزه حاکم است ،مرمت این بنا تا سال آینده به طول می انجامد اما امید است با توجه به این که نماینده وزارت ارشاداعلام کرده بود با دست و دلبازی تمام موزه مرمت می شود،حداقل کاری شایسته و در خور توجه تحویل جامعه هنری داده شود.مرجع اخبار رسمی

 

 
پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 60 تاريخ : شنبه 29 دی 1397 ساعت: 13:38

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نوشت: کشورهای منطقه مانند قرقیزستان، قزاقستان و افغانستان جهت تأمین گوشت و با قیمت کیلویی ۳۷۰۰۰ تومان و تحویل در تهران و مشهد اعلام آمادگی کرده‌اند اما مافیای جانور که ضروری‌ترین کالای معاش مردم را نیز از چنگ‌شان در آورده خیانت می‌نمایند . 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

 

مافیا 
اذن ورود گوشت وارداتی ۳۷ هزار تومانی را نمی‌دهد/ ۳ کشور اعلام آمادگی کرده‌اند به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست فرنگی مجلس شورای اسلامی در پی حادثه سقوط هواپیمای نیروی هوایی ارتش که حمل کننده گوشت وارداتی برای تامین معیشت مردمان بود عکس العمل نشان داد . 

کریمی 
قدوسی در کاغذ شخصی خود نوشت: 
عرض تسلیت و تاسف برای شهید شدن جمعی از کارمندان نیروی هوایی ارتش که برای جبران گرانی های سرسام‌آور ارزش گوشت اقدام به واردات و تامین آن از کشورهای ناحیه کردند . 

جناب رئیس جمهور، کشورهای منطقه نظیر قرقیزستان، قزاقستان و افغانستان جهت تأمین گوشت مصرفی مملکت با رعایت کلیه استانداردهای غذایی بهداشتی و صرفا با ارزش کیلویی 37 هزار تومان و تحویل در تهران و مشهد اعلام آمادگی کرده‌اند اما مافیای موجود که ضروری‌ترین کالای زندگی مردم را نیز از چنگ‌شان در آورده توطئه می نمایند . 

جناب رئیس‌جمهور از شما خواهش می‌کنیم به حرمت این شهدای رویه معیشت و رفاه معاش مردمان دست و پای این مافیا را بشکنید . 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 59 تاريخ : سه شنبه 25 دی 1397 ساعت: 16:12

حدیثی از نبی اکرم (ص) در رابطه رابطه کمال عقل با میزان حرف بیان کردن را از نظر می‌گذرانید . 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی


خصوصیت دوستان خداوند در صحبت نبی الله(ص) به گزارش افکارنیوز، ما که خود را شیعه و در پی مدرسه علوی می‌دانیم، بایستی در فعالیت هم به بهترین وجه این را به اثبات برسانیم و یک عدد از مهمترین شیوه های تکان در مسیرِ درست فعالیت به توصیه‌ها و فرامین معصومین(علیهم السلام) هست . بدین ترتیب مطالعه، تفکر، نشر و کار به روایات معصومین(علیهم السلام) در این راستا امری گرانبها و فراوان حائز اهمیت و فضیلت است؛ ان‌شاءالله همه‌ ما با گفتار و خلق و خوی نیک و پسندیده‌ خود، مایه‌ افتخار و مباهات اهل‌بیت پاکی و طهارت(علیهم السلام) باشیم . 

فرستاده 
خدا(ص): 
به صدق که دوستانِ خدا، بی سر و صدا مینمایند و بی صدا شان، خاطره [خداست] و مى‌نگرند و نگاهشان، عبرت [گرفتن] می‌باشد و کلام مى‌گویند و کلام شان، حکمت هست . 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 60 تاريخ : دوشنبه 24 دی 1397 ساعت: 14:46

نتیجه 
۲۰ بالای درصد در خزانه ها پرداخت می شود؟ اقتصاد نیوز: اگرچه بانکها طی ماههای قبل برای جذب سپرده‌ها، رقابتی تنگاتنگ را با همتایان خویش در نرخ فیض بالای مصوبه شورای پول و اعتبار انجام می‌دادند؛اما خزانه مرکزی می‌گوید بساط سودهای بالا عده گردیده است . 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، آنگاه از برقراری متانت در بازار ارز و عده شدن بساط اقدامات سفته‌بازانه در این بازار، یک عدد از محل‌هایی که مجدد برای سرمایه‌گذاری مطمئن و کم‌ریسک بخش اعظمی از خانوارهای اهل ایران قضیه دقت قرار گرفت، نظام بانکی بود . تا این لحظه البته شورای پول و اعتبار تصمیمی برای ارتقاء نرخ نتیجه سپرده‌ها به رخ رسمی نگرفته است، البته بانک مرکزی به تناسب صورتهای مالی بانکها، به برخی از آن‌ها اجازه اعطا کرد تا سپرده‌های بانکی با نرخی فراتر از سقف تعیین گردیده ۱۵ درصدی از سوی شورای پول و اعتبار را هم جذب کنند و این تشویقی برایشان باشد تا به تناسب انضباطی که در اجرای سیاست‌های مبلغی داشتند، بتوانند سپرده بیشتری نیز جذب نمایند . 

بر همین پایه برخی از بانکها اذن یافته بودند تا به سپرده‌های جذب گردیده خود، تا سقف ۲۰ درصد هم سود بدهند؛ موضوعی که ولی مشمول همه بانکها نشد، اگر چه برخی نیز به چهره خودسرانه اقدام به ارتقاء نرخ فیض برای جذب سپرده اکثر کردند؛ اما به هر حال به رخ رسمی، اجازه‌ای از بانک مرکزی برای این اقدام نداشتند . 

حالا آنگونه که بانک مرکزی می گوید بساط پرداخت سودهای بالای ۲۰ درصد در نظام بانکی تقریبا توده شده و هم اکنون حتی در صورتی‌که بانکی به فیس خودسرانه و بدون جواز نتیجه بالای ۲۰ درصد به سپرده‌های بانکی بدهد، متخلف شمرده شده و پرونده وی از سوی سازمانهای نظارتی مبلغی و بانکی محاسبه خواهد شد . 

اما عبدالناصر همتی، مدیر کل خزانه مرکزی هم به این نکته اشاره داشته و بار دیگر تاکید کرده می‌باشد که بانکها دیگر بالای ۲۰ درصد، به سپرده‌های مردم نتیجه نمی‌دهند . 

یکی از مدیران نظام بانکی در مذاکره با خبرنگار مهر گفت: بر پایه دستوری که رئیس کل خزانه مرکزی صادر کرده، بانکها اذن پرداخت نتیجه بالای ۲۰ درصد را به چهره کلی ندارند و در صورتیکه بانکی نیز مجوز پرداخت فیض بالای مصوبه شورای پول و اعتبار داشته است، سقف آن ۲۰ درصد می باشد و نباید از آن تخطی نماید . 

او افزود: بانکها در‌صورتی‌که بالای ۲۰ درصد سود به سپرده‌ها پرداخت کنند، به طور قطع تخلف کرده و برای آنان پرونده تشکیل می‌شود؛ همانگونه که هم اکنون پرونده بعضا از بانکهای خلاف کار در این حوزه، در هیات انتظامی در درحال حاضر ارزیابی و رسیدگی است . 

این منزلت مسئول در نظام بانکی گفت: مدیریت کل خزانه مرکزی به بانکها اکیدا توصیه داشته تا از تخطی از نرخ سود مصوب و دارنده جواز از خزانه مرکزی دست بردارند و با پرداخت فیض بالا، صورتهای مالی خود را در گیر نقص‌ نکنند، در غیر این فیس بایستی چشم به راه عواقب آن نیز باشند . 

نتیجه 
۲۰ بالای درصد در خزانه ها پرداخت می شود؟ اقتصاد نیوز: اگرچه بانکها طی ماههای قبل برای جذب سپرده‌ها، رقابتی تنگاتنگ را با همتایان خویش در نرخ فیض بالای مصوبه شورای پول و اعتبار انجام می‌دادند؛اما خزانه مرکزی می‌گوید بساط سودهای بالا عده گردیده است . 

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، آنگاه از برقراری متانت در بازار ارز و عده شدن بساط اقدامات سفته‌بازانه در این بازار، یک عدد از محل‌هایی که مجدد برای سرمایه‌گذاری مطمئن و کم‌ریسک بخش اعظمی از خانوارهای اهل ایران قضیه دقت قرار گرفت، نظام بانکی بود . تا این لحظه البته شورای پول و اعتبار تصمیمی برای ارتقاء نرخ نتیجه سپرده‌ها به رخ رسمی نگرفته است، البته بانک مرکزی به تناسب صورتهای مالی بانکها، به برخی از آن‌ها اجازه اعطا کرد تا سپرده‌های بانکی با نرخی فراتر از سقف تعیین گردیده ۱۵ درصدی از سوی شورای پول و اعتبار را هم جذب کنند و این تشویقی برایشان باشد تا به تناسب انضباطی که در اجرای سیاست‌های مبلغی داشتند، بتوانند سپرده بیشتری نیز جذب نمایند . 

بر همین پایه برخی از بانکها اذن یافته بودند تا به سپرده‌های جذب گردیده خود، تا سقف ۲۰ درصد هم سود بدهند؛ موضوعی که ولی مشمول همه بانکها نشد، اگر چه برخی نیز به چهره خودسرانه اقدام به ارتقاء نرخ فیض برای جذب سپرده اکثر کردند؛ اما به هر حال به رخ رسمی، اجازه‌ای از بانک مرکزی برای این اقدام نداشتند . 

حالا آنگونه که بانک مرکزی می گوید بساط پرداخت سودهای بالای ۲۰ درصد در نظام بانکی تقریبا توده شده و هم اکنون حتی در صورتی‌که بانکی به فیس خودسرانه و بدون جواز نتیجه بالای ۲۰ درصد به سپرده‌های بانکی بدهد، متخلف شمرده شده و پرونده وی از سوی سازمانهای نظارتی مبلغی و بانکی محاسبه خواهد شد . 

اما عبدالناصر همتی، مدیر کل خزانه مرکزی هم به این نکته اشاره داشته و بار دیگر تاکید کرده می‌باشد که بانکها دیگر بالای ۲۰ درصد، به سپرده‌های مردم نتیجه نمی‌دهند . 

یکی از مدیران نظام بانکی در مذاکره با خبرنگار مهر گفت: بر پایه دستوری که رئیس کل خزانه مرکزی صادر کرده، بانکها اذن پرداخت نتیجه بالای ۲۰ درصد را به چهره کلی ندارند و در صورتیکه بانکی نیز مجوز پرداخت فیض بالای مصوبه شورای پول و اعتبار داشته است، سقف آن ۲۰ درصد می باشد و نباید از آن تخطی نماید . 

او افزود: بانکها در‌صورتی‌که بالای ۲۰ درصد سود به سپرده‌ها پرداخت کنند، به طور قطع تخلف کرده و برای آنان پرونده تشکیل می‌شود؛ همانگونه که هم اکنون پرونده بعضا از بانکهای خلاف کار در این حوزه، در هیات انتظامی در درحال حاضر ارزیابی و رسیدگی است . 

این منزلت مسئول در نظام بانکی گفت: مدیریت کل خزانه مرکزی به بانکها اکیدا توصیه داشته تا از تخطی از نرخ سود مصوب و دارنده جواز از خزانه مرکزی دست بردارند و با پرداخت فیض بالا، صورتهای مالی خود را در گیر نقص‌ نکنند، در غیر این فیس بایستی چشم به راه عواقب آن نیز باشند . 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 67 تاريخ : شنبه 22 دی 1397 ساعت: 17:01

رئیس جمهور ایالات متحده دارایی کالیفرنیا را جدا کرد . 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

به گزارش خبرگزاری مهر، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه ۱۹ دی ماه در پیامی توئیتری گفت: «میلیاردها دلار برای آتش‌سوزی در جنگل‌ها به ایالت کالیفرنیا نبی گردیده که در حالتی که مدیر خوبی داشتند، ابدا روی نمی‌داد .» 

ترامپ در ورقه توئیتر خود با اظهاراتی تهدیدآمیز درمقابل مقامات کالیفرنیا افزود:‌« تا زمانی خودشان را توده نکنند – که احتمالش خیلی پایین می باشد – به اداره مدیر چالش فدرال امر داده‌ام دیگر پولی به آنها ندهد، چون وضع و اوضاع اسف‌باری در معاش مردمان و دارایی می باشد .» 

اقدام ترامپ در انقطاع کمک مالی به کالیفرنیا برای رئیس حریق سوزی در قوانینی مطرح شده که بخش اعظمی در درون آمریکا با انتقاد از رئیس او در جریان آتش‌سوزی اخیر، ترامپ را به بهره‌برداری سیاسی از این قضیه متهم کرده بودند . 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

در جریان آتش سوزی نوامبر ۲۰۱۸ در کالیفرنیا نزدیک به ۶۰ نفر کشته و ۲۰۰ نفر دیگر ناپدید شدند و حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی در شمال کالیفرنیا در جریان این آتش‌سوزی بطور کامل از فی مابین رفت . 

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 51 تاريخ : پنجشنبه 20 دی 1397 ساعت: 13:52

سخنگوی سر گروهی جمهوری ترکیه اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا در زمینه عملیات احتمالی ترکیه در شمال سوریه را محکوم کرد و گفت که آنکارا برای انجام این عملیات از کسی اذن نمی‌گیرد . 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

به گزارش مشرق، «ابراهیم کالین» سخنگوی سر گروهی جمهوری ترکیه در قضیه خروج نیروهای نظامی ایالات متحده از شمال سوریه اظهار‌ که این خروج می‌تواند که خلأهایی در این منطقه ایجاد نماید . 

به گزارش شبکه «تی . آر . تی» ترکیه، کالین در این مورد هشدار بخشید و گفت: «نباید اذن بخشید خروج ایالات متحده از شمال سوریه سبب ساز به ایجاد خلأ در این حوزه‌ شود و گروهک‌های تروریستی این خلأها را پر کنند» . 

عمده 
بخوانید: 
دیدار 
هیأت‌های آمریکا و ترکیه در قضیه سوریه کالین که بعد از دیدار با «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی آمریکا طی جلوس کرد خبری سخنرانی می‌کرد، در موضوع وضعیت شهر منبج سوریه که از ماه‌ها پیش، ترکیه و آمریکا گشت مشترک در این شهر ایجاد کرده‌اند، نیز گفت: «در خصوص اهمیت عدم تأخیر نقشه منش منبج بیش از پیش به همتایان آمریکایی خود تأکید کرده‌ایم» . 

وی در زمینه اظهارات بولتون که اخیراً در فلسطین اشغالی گفته بود «در چهره ورود ترکیه به شمال سوریه، کردها قتل‌عام خواهند شد» تصریح کرد: «این گونه حرف‌ها در راستای تبلیغات و پروپاگاندای گروهک " پ .ک . ک" بوده میباشد . ما این مدل سخنان را محکوم میکنیم و کشوری مانند ایالات متحده آمریکا باید به این جور تبلیغات‌ها گوش نکند» . 

سخنگوی اردوغان همچنین خاطرنشان کرد که آمریکایی‌ها در زمینه بازه زمانی خروج آنان از شمال سوریه به ما گفتند که این اقدام، طی ۶۰ تا ۱۰۰ روز چهره خواهد گرفت اما الآن می‌گویند ما به ۱۲۰ روز نیاز داریم . از لحاظ ما این عدد، تأخیر زیادی نمیباشد . 

ابراهیم کالین در مسئله احتمال یاری به دست آوردن ترکیه از بقیه میهن از پاراگراف ایالات متحده برای انجام عملیات در شمال سوریه نیز ذکر کرد که آنکارا در عملیات‌های قبل از کسی یاری نگرفت . او تأکید کرد: «ما برای انجام این عملیات با کلیه در این زمینه هماهنگی میکنیم ولی از کسی اذن نمی‌گیریم» . 

اخیراً بعضی رسانه‌های غربی و ترکیه گفته‌اند که احتمال داراست ترکیه برای انجام عملیات برعلیه شبه نظامیان کرد اهل سوریه که آنکارا آن ها را در لیست سیاه تروریستی خویش قرار داده، از آمریکا درخواست یاری کند . 

کالین هر مدل توافق آنکارا با واشنگتن در مورد ساخت حیطه پرواز ممنوع در شمال سوریه را رد کرد و گفت که در دیدار با جان بولتون هیچ گونه صبحتی در این باره رد و بدل نشد البته ائتلاف بین‌المللی ایالات متحده طی خروج نیروهای این کشور از شمال سوریه، بر عرش این حیطه در اختیار گرفتن خواهد داشت . 

او با ابلاغ این که خروج آمریکا از سوریه هرگز شاهد کندی یا این که تأخیر نخواهد بود، اظهار داشت که آنچه برای ترکیه حائز اهمیت می‌باشد این می‌باشد که پایگاه‌های آمریکایی تخلیه شده و تسلیحات اعطایی به «گروهک‌های تروریستی» پس گرفته شود . 

دولت ایالات متحده از دوران تشکیل ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری این مملکت در سال ۲۰۱۴ از شبه نظامیان کرد سوری موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» و «یگان‌ها مدافع خلق» حمایت تسلیحاتی می نماید . ترکیه این شبه نظامیان را متعلق به پ .ک . ک و تروریستی میداند . 

سخنگوی سر گروهی جمهوری ترکیه در زمینه احتمال دیدار «دونالد ترامپ» و «اردوغان»، رئیس ها جمهوری ایالات متحده و ترکیه نیز اذعان کرد که در این رابطه برنامه‌ای از پیش اعلام شده وجود ندارد . 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 62 تاريخ : چهارشنبه 19 دی 1397 ساعت: 12:19

به 
گزارش خبر نگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اداره برنامه و بودجه درباره «اعتبار کم برای یک پروژه ریلی 22 ساله» توضیحاتی را به شرح تحت منتشر کرد؛ 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

« تکمیل راه آهن کرمان- زاهدان در قالب طرح تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با شماره طبقه‌بندی 1303015027 زیر تیتر «احداث راه‌آهن کرمان- زاهدان» در پیوست شماره یک قانون بودجه سال 1397 کل مرزوبوم لحاظ گردیده هست . طرح مزبور به طول 545 کیلومتر می‌باشد (است) که در سال 1388 به بهره برداری رسیده و تحویل دستگاه بهره‌بردار (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) گردیده و به وسیله دستگاه مزبور در هم اکنون بهره برداری می‌باشد . در حال‌حاضر هم جابجایی توشه و مسافر درآن صورت میگیرد . 
اعتبار مراد شده در قانون میزان دارایی سال 1397 و لایحه دارایی سال 1398 صرفاً برای انجام عملیات تکمیلی میباشد . اعتبار ابلاغی سال 1397 طرح مزبور برابر 7500 میلیون ریال (750 میلیون تومان) است که با هدف کمک به تامین اعتبار طرح و تسریع در اجری آن، مبلغ 25000میلیون ریال نیز از محل ردیف 103000-1 قانون بودجه سال 1397 کل مرزو بوم بابت تعهدات طرح احداث کرمان- زاهدان، بیان گردیده است . لذا اعتبار در لحاظگرفته گردیده در لایحه میزان دارایی سال 1398 برای طرح مزبور (8000میلیون ریال) مطابق پیشهاد وزارت راه و شهرسازی (در سقف اعتبارات فصل حمل و نقل)، صرفاً برای انجام عملیات تکمیلی حیث گردیده می باشد . 

به گزارش تسنیم، بر شالوده جزئیات لایحه میزان دارایی 98، ایجاد خط‌آهن 545 کیلومتری کرمان-زاهدان سال 1375 آغاز شده و قرار میباشد سال 1400 به نقطه نهایی رسد . کارایی زمان برنامه پنجم توسعه و گذشته از آن این پروژه 361 میلیارد و 707 میلیون تومان و در سال 96 سعی آن صفر بوده است . در سال جاری طبق اعلام اداره برنامه و دارایی و همچنین رقم درج گردیده در لایحه 98 بالغ بر 7500 میلیون ریال (750 میلیون تومان) برای این طرح ریلی بیان شده که ولی مشخص نمیباشد چه مقدار از آن تخصیص یافته هست . از سوی دیگر برآورد رخ گرفته نیز در لایحه بودجه سال آتی 8000 میلیون ریال (800 میلیون تومان) برای این پروژه در حیث گرفته شده می‌باشد . 

بر شالوده جزئیات منتشر گردیده از سوی سازمان برنامه و بودجه راه و روش آهن کرمان-زاهدان سال 1400 به اتمام می‌رسد . ضمن این کهبرای سه سال آینده (طبق ارقام درج گردیده در اعتبارات طرح‌های تمکل بودجه سرمایه‌ای دستگاه‌های اجرایی در سال 1398) 386میلیارد و 742 میلیون تومان جهت اتمام منابع مالی نیاز هست . 

چنانچه 
ملاک را همین اعداد و ارقام لوایح بودجه سال‌های 97 و 98 در نظر بگیریم در خوشبیانه‌ترین وضعیت ممکن راه‌آهن کرمان-زاهدان دست‌کم 386 سال دیگر کامل شدن خواهد شد، یعنی حدود 4 قرن پس از بهره‌برداری 
بخش اعظم 
بخوانید

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : اخبار ایران و جهان, نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 64 تاريخ : سه شنبه 18 دی 1397 ساعت: 13:52

اعتقادوباور 
فرمائید هاشمی رفته است، دیگر هم برنمی گردد! باور 
فرمایید هاشمی رفته است،

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

دیگر نیز برنمی گردد! خبرنامه جمهوری اسلامی در مقاله ای به خودکار ضیاءمرتضوی نوشت:اسماعیل فرزند گرانقدر امام صادق(ع) جوانی بس شایسته و مسئله علاقه بابا بود و حرف از امامت او رفته بود و چنین تصوری وجود داشت که وی جانشین پدر خواهد شد، ولی وی در بازه حیات پدر از جهان رفت و امام(ع) پس از مرگ وی تا مراسم تدفین رفتاری ویژه داشت . 

*حضرت که پیش‌بینی میکرد با توجه به جایگاه فرزندش اسماعیل، در آتی برخی برای اهدافی که دارند، درگذشت اسماعیل را انکار کنند، به امور همگانی در به‌خاکسپاری اسماعیل بسنده نکرد، بلکه برای تاکید بر فوت او؛ از جمله، چنان که روضه خوان صدوق قصه کرده، چند نفر از شخصیت‌های شیعه را فراخواند و عده دیگری هم آمدند و به سی نفر رسیدند و حضرت فرمان داد پارچه را از صورت اسماعیل کنار زدند، خود پیشانی و چانه و گلوی فرزندش را در دو مرحله بوسید و چهره فرزند را به یک‌یک آن مجموعه نشان بخشید و اقرار و مدرک گرفت که اسماعیل فوت کرده می باشد و این عمل را وقتی که او را در قبر گذاشت هم تکرار کرد . 
با این حال، پس از شهادت امام‌ صادق(ع)، برخی مرگ اسماعیل را انکار کردند و غایب بودن او را مطرح ساختند و جمعی نیز پذیرفتند! و اکنون گویا توهم تکرار این زمان از تاریخ، برخی را نگران کرده است! 
*اکبر 
هاشمی بهرمانی، دارای شهرت به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فرزند حاج‌میرزاعلی، متولد روستای بهرمان رفسنجان، به شماره شناسنامه 308 که در این مرزو بوم زمانی در شمار هسته پنج‌نفره و برگزیده اول امام‌خمینی برای شورای انقلاب، مشتمل بر وی و عالمان مجاهد مطهری، بهشتی، موسوی اردبیلی و باهنر، رحمه‌الله علیهم، بود و مدتی فرمانده مبارزه و سالیان مدیر مجلس شورای اسلامی و دو زمان رئیس جمهوری و سالیان مدیر مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام بود، در غروب روز 19 دی 1395، هنگام شنا، چنان که اعلام شد، مبتلا سکته یا ایست قلبی شد و در 82 سالگی درگذشت؛ آن هم در استخری کوچک که بیست سال پس از موفقیت انقلاب اسلامی ساخته گردیده بود و برخی از سر وظیفه‌شناسی شرعی آوازه دادند که استخر فرح بوده است! 

آقای هاشمی درگذشت و رهبری نظام، حفظه الله، هم که او را دوست 59ساله خود خواند، بر لاشه او «نماز میت» گزارد؛ لاشه ایشان نیز پس از تشییع در کنار پیشوا و خواسته خویش امام‌خمینی و در کنار دوست صمیمی و باوفای خود سیداحمد خمینی، به خاک سپرده شد و تا آنجا که سراغ داریم هیچ کسی در اصل فوت وی شک نکرده است؛ نه کسی در رابطه وی مانند جناب اسماعیل فرزند امام صادق(ع)، ادعای غایب بودن و «ظهور» دوباره کرده و نه کسی درباره او نظیر گفته محمود احمدی‌نژاد درباره هوگو چاوز، قسم «رجعت» او را داده و خیر دانش بشری میتواند دوباره وی را زنده سازد! 
*با این اکنون در این ایام که دومین سال درگذشت قطعی آقای هاشمی رفسنجانی سپری میگردد و به‌رغم این که ایشان صحنه را ترک کرده و ذیل خاک آرمیده است، شاهد رفتارهایی در رابطه آن مرحوم هستیم که نشان میدهد بیان کننده برخی نگران زنده بودن و ظهور دوباره ایشان هستند! یعنی در شرای «آنان» در 1300 سال پیش، پس از فوت جناب اسماعیل، حیات وی را ترویج کردند تا آن را دستاویز بعضی هدف ها و مطامع خود قرار دهند، «اینان» نگران آنند که به‌رغم آن همگی نشانه و شواهد بر فوت و تشییع‌جنازه آقای هاشمی، ایشان همچنان زنده باشد و باقی در صحنه یا دوباره به صحنه برگردد و مزاحم آنها باشد! این می باشد که به آن رفتارهای ناشی از حس «وظیفه شرعی» که در برهه زمانی حیات آن مرحوم، نسبت به وی و نزدیکانش کردند و کم‌وبیش می‌دانیم و هم به آن همه بی‌اعتنایی در رسانه‌ای که با بودجه‌ای سرسام‌آور از بیت‌المال عمومی اداره می‌شود، بسنده نمی‌کنند و در آستانه سالگرد درگذشت ایشان، از یک سو به نام فیلم مستند که لابد می بایست مستند به حقایق باشد، با تحریف‌نامه «هاشمی زنده است» به استقبال آن می‌روند و صحبت ستایش‌آمیز امام‌خمینی در رابطه وی را غیرمستقیم به سخره می‌گیرند، و ازسوی دیگر به صراحت، در آن شهر که دیدیم و احتمالا برای آزمودن و تعمیم بعدی آن، از پشت بلندگوی تظاهرات همگانی و طبعا با بهره‌جستن از اموال عمومی، شعار «مرگ بر هاشمی» و دو خدمتگزار شناخته‌شده دیگر راز میدهند تا حاضران کلیه بشنوند و تکرار کنند و به ثواب انجام «وظیفه شرعی» برسند . 

*در 
شهر قم که خاستگاه شخصیت روحانی آن مرحوم است، اجازه نصب یک پارچه‌نوشته هم برای اعلان برگزاری یک همایش محدود در یک کناره شهر و در محیطی دربسته و کنترل‌شده نمی‌دهند و حتی برخی مسئولان با شخصیت به‌رغم هماهنگی و قرار و اعلان قبلی، به هر عامل از شرکت و سخنرانی عذر میاورند و آن دیگری نیز خطاب به عده فراوانی از علما و فضلا با عصبانیت می‌نویسد که «قرار است یک سری همایش و به بازه زمانی تعدادی سال با محوریت آقای هاشمی رفسنجانی برگزار شود؟ و برگزاری این همایش‌ها را سبب ساز تحریک احساسات و موجب پیدا شدن دوقطبی کاذب در قم می‌شمارد»! بگذریم که حتی سال گذشته هم که یک مسئول محترم فرهنگی -جزاه‌الله نیکی الجزاء-، در قم، سالن پایین مدیریت خویش را در اختیار همایش بزرگداشت سالگرد رحلت آیت‌الله هاشمی گذاشت، به چه شکل پایین فشار و حمله این و آن قرار گرفت! 
*اینها همگی نشان می‌دهد که مرده هاشمی رفسنجانی هم این قوم را آزار می دهد یا این که از زنده بودن وی اندوهگین و نگران می باشند و گرنه «مرگ بر مرده» اعلام کردن که عاقلانه نمی باشد . 
این می‌باشد که این عبد طلبه و نگارنده ضعیف به سهم خویش میخواهد اطمینان حافظه دهد که «هاشمی رفسنجانی صد رد صد رحلت کرده است؛ لطفا اعتقاد و باور کنید!» 
*پس 
این همه نگرانی و واهمه از چیست؟ و چرا در برگزاری یک مجلس یادبود یا همایش و تجلیل از آن شخصیتی که ده‌ها سال از قدمت خود را پیش و پس از انقلاب، صرف سرویس به علم و فرهنگ وتمدن و سیاست و اقتصاد و ترقی این سرزمین کرده مانع‌تراشی می‌شود؟ درصورتی که این عالم مجاهد و این بزرگ‌مرد خردمند، هیچ خدمتی در ده‌ها سال عمر سراسر خدمت خویش نداشت جز به عبارتی اقدام خردمندانه در بهره‌جستن از عقلانیت و نفوذ کلمه و واژه خویش در احیای اسم صدیقه کبرا(ع) و نشان دادن جای قریه فدک در مرزوبوم وهابیت‌زده حجاز و نوشیدن مومنانه از آب آن و تصویب دوباره روایت پرغصه بانوی آب، سلام‌الله علیها، در تاریخ، آیا جای شرمندگی نمی باشد که اشخاصی از رمز شم «وظیفه شرعی» پس از مرگ وی هم آن گونه که اشاره رفت، به جای سلام و سلام، شعار «مرگ» بر او سر دهند و با سکوت تاییدآمیز دیگران روبه‌رو شوند؟! و اشخاصی به حرمت نگاه برخی تنگ‌نظران بهانه‌جوی واقعی یا خیالی، اذن تبلیغ از یک همایش که اتفاقا برخی مسئولان در آن حرف میگویند ندهند؟ *به هر حال، آنچه به فرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برمی‌گردد این می‌باشد که خیر آن روز که مخالفانِ او را دشمن پیغمبر(ص) شمردند، بر راستی شخصیت وی چیزی افزوده شد و نه آن روز که صلاحیت او را برای خدمتگزاری در نظامی که خویش از بنیان‌گذاران آن بود، رد کردند، چیزی از حقیقت شخصیت او کاسته شد و خیر این روزها که با مجلس خاطره و بزرگداشت او نامهربانی می‌شود و مقابل وی شعار داده می‌شود، پرونده سرویس ها وی در پیشگاه آفریدگار سبک می‌گردد و خیر در چشم و دل مردم دوستدار او با این حرکات خللی پدید می‌آید . 

* ولی آنچه به معارضان ثابت‌قدم آقای هاشمی رفسنجانی بر می شود این است که در صورتیکه نگران زنده‌ بودن یا این که زنده شدن آن مرحوم هستند، مطمئن باشند این نگرانی بی‌جاست و ایشان حتما فوت کرده هست و به هیچ وجه راهی برای زنده شدن و برگشتن ایشان وجود ندارد! و در صورتی‌که به‌رغم اذعان به فوت ایشان، خدای‌ناکرده حسادت و خشم‌ و کینه‌ گذشته نمی‌گذارد آرام باشند، شیوه آن میباشد که کارایی کنند خود را معالجه نمایند و خویش و جامعه را از رذیله «حسادت و کینه‌جویی» خلاص کنند؛ تا نه عرض خود ببرند و نه مایه زحمت سایرافراد شوند و در صورتی‌که منشاء نگرانی آن ها باور جامعه به زنده بودن «اندیشه و سلوک هاشمی رفسنجانی» می‌باشد و آن را به گمان خود ناسازگار با انقلاب و نظام و مصالح جامعه یا این که مخالف منافع خویش می دانند و در پی «تحقق» مرگ آن یا این که «اثبات» مرگ آنند، باید بدانند که اولا این گونه رفتارهای آن‌ها از قضا به خیر نشان می‌دهد که «هاشمی رفسنجانی کماکان زنده و پایدار است» و نیک بدانند که «این روش و روش کج آن‌ها را به مقصد نمی‌رساند» و به عبارتی دسته که در گذشته، به انگیزه خویش در از بین بردن تفکر و سلوک هاشمی رفسنجانی به ویژه آنچه مربوط به سال‌های آخرین زندگی‌اش بود و به‌رغم همگی خرده‌هایی که می‌توان بر آن گرفت و به نقد آن نشست، نتوانستند برسند، درحال و آینده نیز نخواهند توانست و «هاشمی رفسنجانی به‌رغم این‌که زنده نیست، زنده است» و زنده خواهد ماند چه «خارج از دید»! بماند و چه نماند . 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : پایشگر,خبر,تازه ترین اخبار ایران و جهان, نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 49 تاريخ : دوشنبه 17 دی 1397 ساعت: 12:03

خط 
ایجاد جنگنده «کوثر» در خدمت نیروی هوایی ارتش/ چرا ایجاد انبوه جنگنده اهل ایران دارنده اهمیت زیاد است؟ خبرگزاری میزان- ایجاد انبوه جنگنده کوثر، به عوارض اقتصادی و نظامی، به مراتب مهمتر از طراحی، ایجاد و رونمایی از او‌لین نمونه آن می‌باشد . 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی


گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ بیش از ۱۱۰ روز از رو نمایی اولی جِت جنگنده ایرانی با نام «کوثر» می‌گذرد و روز پیشین (۱۵ دی) امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش از تحویل ۱۵ جنگنده کوثر به این نیرو طی ۳ سال آتی خبر بخشید . 

جنگنده 
کوثر 
پیش‌تر امیر سرتیپ خلبان «غلامحسین چیت‌فروش» مشاور عالی فرمانده نیروی هوایی ارتش در منتخب از گفت‌وگوی تفصیلی خود با خبر نگار تیم سیاسی خبرگزاری میزان گفته بود: «اگر همه زمینه‌ها و سرمایه‌ها مهیا باشد، وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، بضاعت تولید یکسری فروند کوثر در طول سال را دارد» . 
نوشته 
گفت‌وگوی تفصیلی با امیر چیت‌فروش/ هیچ‌گاه جنگ‌ها را فانتوم‌ها و اف۵‌ها نبرده‌اند 
جنگنده 
کوثر 
۴۲ روز بعد از پرده برداری از جِت جنگنده کوثر، در تاریخ ۱۲ آبان، خط ایجاد این جنگنده، با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های دارای سلاح و امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش، بهره برداری شد . راه اندازی این خط تولید در اصفهان، برای ۴ هزار نفر به فیس بی واسطه و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرد . 

جنگنده 
کوثر 
تولید انبوه جنگنده کوثر، قطعا مهمتر از طراحی، تولید و رو نمایی از او‌لین نمونه آن است؛ چرا که این اتفاق، هم موجب یکدستی بخش اعظم نیروی هوایی ارتش مرزوبوم در دفاع از آسمان‌های مرز و بوم می‌شود، نیز به لحاظ اقتصادی برای مرز و بوم زیاد به صرفه می‌باشد و نیز ثابت مینماید که ساخت جِت جنگنده تمام اهل ایران کوثر، یک واقعه برای متخصصان ما نبوده و آن ها به دانش ایجاد یک‌سری فروند از این جنگنده در طی یک سال رسیده‌اند . 

جنگنده 
کوثر 
هواپیمای کوثر یک هواپیمای جنگنده پیشرفته با ماموریت پشتیبانی نزدیک هوایی هست که به صورت به طور کامل بومی ساخته گردیده است و کشور‌ایران را در زمره معدود کشور‌های دارای فناوری طراحی و ساخت هواپیمای جنگنده با سامانه‌های اویونیک و در اختیار گرفتن حریق نسل ۴ قرار داده هست . 

جنگنده 
کوثر 
امیر «بنی طرفی» مدیریت اداره صنعت های هوایی وزارت دفاع، در خصوص همکاری با بخش محرمانه و شرکت‌های دانش بنیان برای تولید جنگنده کوثر گفت: ۷۵ درصد فعالیت این هواپیما در بخش سری رخ گرفت و ما در وزارت دفاع آن را ساماندهی کردیم . با تولید این جنگنده، در کل هواپیما ۱۶ و نیم میلیون دلار و در بخش اویونیک ۷ و نیم میلیون دلار صرفه جویی میشود . 

جنگنده 
کوثر 
این هواپیما در ۲ نوع تک کابین و دو کابین قابل تبدیل خواهد بود که دسته دوکابینه علاوه بر قابلیت رزمی، برای فراگیری خلبانان در تراز پیشرفته کاربرد داراست . 

«ارتقا بضاعت و توان رزم و یادگرفتن خلبانی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران»، «بومی‌سازی سامانه‌های اویونیک و در دست گرفتن حریق توسعه یافته نسل ۴ و سامانه‌های مکانیکی و هیدرولیکی و موتور با به‌کارگیری کانال گسترده شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان‌های صنعتی وزارت دفاع، مرکزها دانشگاهی و تحقیقاتی، بهره‌گیری از معماری یکپارچه توسعه یافته اویونیک و در اختیار گرفتن حریق با به کارگیری از کانال داده دیجیتال نظامی منطبق با نسل چهار»، «بهره‌گیری از فناوری نمایشگر‌های چندمنظوره تمام دیجیتال»، «بهره‌گیری از کامپیوتر محاسبات بالستیک سلاح و سامانه پیشرفته نشانه‌روی پیش‌روی خلبانان (HUD) به مراد ارتقاء اعتنا اصابت سلاح و مهمات»، «بهره‌گیری از رادار پیشرفته چندمنظوره در دست گرفتن حریق جهت بالا بردن کشف اهداف و تهدیدات» و «بهره‌گیری از ناوبری ظریف به چهره رادیویی و جداگانه و استفاده از سامانه نقشه متحرک هوشمن» مهمترین دستاورد‌های ایجاد جِت جنگنده کوثر قلمداد می شوند . 

جنگنده 
کوثر 
در پروژه کوثر، ۱۰ دانشگاه برتر کشور، ۷۲ کمپانی پیمانکار، ۴۴ کمپانی تامین کننده ۶۳ شرکت علم بنیان همکاری داشته‌اند و این یعنی ارتباط خیر در مسیر طراحی و ایجاد پروژه‌های نظامی میان صنعت و دانش کده برقرار گردیده است که این به خودی خود، گام دوچندان مهمی تلقی می گردد . 

جنگنده 
کوثر 
از مهم‌ترین اتفاقاتی که در پروژه کوثر چهره داده، می‌توان از نصب «موتور توربوجت بومی اوج» روی جنگنده کوثر اسم برد؛ اوج اولی موتور جت تولید ایران میباشد که همتای موتور J-۸۵ به‌شمار میرود و متخصصین کشورمان آن‌قدر به این جنس اطمینان داشته‌اند که حالا آن را برای اولین توشه روی یک جنگنده سوار کرده‌اند . 

جنگنده 
کوثر 
همچنین موتور توربوجت ملی اوج، قابلیت و امکان سعی پروازی تا طول ۵۰ هزار پا را دارا بوده و مجهز به سامانه‌های زیادی می‌باشد که در شرایط متعدد عملیاتی و آب‌وهوایی از توانمندی بالایی برخوردار میباشد و قابلیت نصب به‌روی گونه های پرنده‌های با وزن برخاست حداکثر ۱۰ بدن را دارااست . 

انتهای 
پیام/

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 57 تاريخ : يکشنبه 16 دی 1397 ساعت: 13:01

به گزارش افکارنیوز، بر اساس آنالیز پایانی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی روز جاری در شمال شرق سرزمین در

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

استان‌های گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال خراسان جنوبی فعال می باشد . از آن گاه ازظهر امروز سامانه بارشی از مرز و بوم خارج می شود و روز شنبه اکثر بخش ها سرزمین آسمانی صاف و جوی آهسته خواهند داشت . 

از روز یک شنبه با ورود سامانه بارشی نو به تدریج بارش در جنوب غرب و غرب مقدمه می‌گردد . 

آسمان تهران فردا یه خرده صاف تا گزیده ابری، در برخی ساعت ها ارتقاء ابر با دست‌کم دمای صفر و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و روز یک‌شنبه (۱۶ دی ماه) یه خرده ابری تا نصفه ابری، در بعد از ظهر ابری و با احتمال بارش و وزش باد با دستکم دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۲ رتبه سانتیگراد پیش‌بینی می شود . 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : اخبار ایران و جهان, نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 58 تاريخ : شنبه 15 دی 1397 ساعت: 11:45

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

عربستان 
درفش مجموعه معارضان دارای سلاح اهل سوریه را از خاک خود عده می کند اقتصاد نیوز: منابع خبری عربی بامداد پنجشنبه گزارش دادند؛ ایالات متحده عربی سعودی که از حامیان دارای اهمیت مخالفان دارای سلاح سوری به شمار می رود، به آن ها اعلام کرده میباشد که درفش منتسب به این گروه را از خاک خویش جمع می کند . 

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، تارنمای اینترنتی روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم افزود: بر اساس خبری که بین فعالان در کانال اجتماعی رد و موفقیت می شود، ایالات متحده عربی به مخالفان اعلام کرده می‌باشد که درفش آن‌ها را از سرتاسر کشورش عده و درفش ملی سوریه را جایگزین آن خواهد کرد . 

رأی الیوم البته به جزئیات عمده این خبر، اشاره ای نکرده هست . 

 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

این اقدام ایالات متحده عربی را شاید بتوان اقدامی آغازین در راستای معمولی سازی رابطه ها با حکومت قانونی سوریه دانست؛ آن هم پس از آن که عادل الجبیر وزیر پیشین خارجه سعودی که همواره بر حاشیه گیری بشار اسد مدیریت جمهوری قانونی سوریه سماجت می کرد، برکنار شد و جای خود را به «ابراهیم العساف» بخشید . 

روند عادی سازی رابطه ها کشورهای کناره خلیج عجم با سوریه در هفته های اخیر به فیس بی سوابق ای شدت گرفته است؛ در همین راستا امارات رسماً پس از هفت سال سفارت خویش در دمشق را بازگشایی کرد و کشورهای بحرین و کویت نیز از گشوده شدن مجدد مرکزها دیپلماتیک خویش در سوریه خبر دادند . 

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 48 تاريخ : پنجشنبه 13 دی 1397 ساعت: 12:20


سیاست خارجی و در میان الملل درخواست 
ترامپ از «قاتل لعنتی» در رابطه غرب آسیا Print 
Email Short Link کد 
خبر: 795133 
تاریخ 
خبر: ۱۳۹۷/۱۰/۱۲ 
۰۵:۵۱:۱۸ درخواست 
ترامپ از «قاتل لعنتی» درباره غرب آسیا رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با همتای مصری خود ضمن تقدیر از تلاش‌های قاهره در آهسته کردن اوضاع شمال آفریقا، بر لزوم یافتن استراتژی سیاسی برای بحران‌های غرب آسیا هم تاکید کرد . 

به گزارش مجموعه خبر خبرگزاری برنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا صبح زود چهارشنبه به‌صورت تلفنی با «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری خویش در رابطه مسائل غرب آسیا حرف کرد . 

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از دفتر کار سر گروهی جمهوری مصر، این دو در رابطه تلاش‌های قاهره در نزاع با تروریسم و اهمیت استمرار هماهنگی و همیاری دو میهن در این مسئله رایزنی کردند . 

 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

ترامپ و السیسی همینطور با صحبت درباره نهایی تحولات امنیتی در غرب آسیا، بر تلاش‌های بالقوه برای بازگرداندن ثبات به حیطه و یافتن راهکارهای سیاسی برای بحران‌هایی نظیر یمن، سوریه و لیبی تاکید کردند . 

ترامپ همچنین از اقدامات سیاسی مصر برای آرام کردن اوضاع و احوال در غرب آسیا تقدیر کرد . السیسی نیز سال نو میلادی را به وی تهنیت خاطرنشان کرد . 

این در حالی می‌باشد که «باب وودوارد» خبر نگار تحقیقی و قادر مجله «واشنگتن‌پست» چندی پیش در کتاب تازه خویش به نام «وحشت: ترامپ در کاخ سفید» نوشته بود که رئیس‌جمهور ایالات متحده از همتای مصری خویش با تیتر «قاتل لعنتی» یاد کرده بود . 

این تماس تلفنی همچنین دو هفته آن‌گاه از اعلام تصمیم ترامپ برای بیرون کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه و «سپردن نبرد با تیم تروریستی داعش به دیگران» برقرار می‌گردد . 

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : پایشگر,خبر,تازه ترین اخبار ایران و جهان, نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 55 تاريخ : چهارشنبه 12 دی 1397 ساعت: 13:05


رفتند، پشت سرشان را هم نگاه نکردند؟! ایسنا نوشت: شرکت‌های نفتی روسیه که در فضای پسابرجام با بیش‌ترین شرکت کردن و گفتگو با طرف ایرانی در صدر لیست خواستگاران نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران ایستادند و هرروز روزنه جدیدی برای حضور در این بازار باز می‌کردند، روز جاری که ایالات متحده در پشت پرده تعامل با ایران ایستاده، خبری از آنان نمیباشد و در ظاهر بساط خود را از بازار نفت ایران توده کرده‌اند .

به گزارش مجموعه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ سپس از پرده برداری از قراردادهای جدید نفتی به وسیله ایران، شرکت‌های روسی به مرور مدت پای میز مذاکره نشستند و در این راستا شرکت‌های لوک اویل، روس‌نفت، زاروبژنفت، تات‌نفت، گازپروم و گازپروم نفت با کمپانی ملی نفت ایران، تفاهم‌نامه نیز امضا کردند . میدان‌های منصوری، آب تیمور، کیش، یاران، مارون، لایه نفتی پارس جنوبی، کوپال، آبان، اسفندیار، پایدار غربی، دهلران، پارس شمالی، آذر، چنگوله و چشمه خوش، از پاراگراف میدان‌هایی بودند که در رابطه آن‌ها با شرکت‌های روس رای زنی گردیده بود . 

البته این مذاکرات بی‌نتیجه فقدان و در روزهای نهایی سال ۱۳۹۶، شاهد امضای قرارداد بهبود بازیافت، ارتقا ایجاد و افتتاح میادین نفتی آبان و استوار غرب دربین شرکت ملی نفت جمهوری اسلامی ایران و شرکت‌های زاروبژنفت روسیه و فقیه انرژی کشور‌ایران بودیم . 

پایگاه خبری و تحلیلی

مرجع اخبار رسمی

خرید نفت کشور‌ایران بوسیله روسیه روی دیگر سکه تعاملات نفتی دو مملکت بود و در دیداری که دربین بیژن زنگنه - وزیر نفت کشورمان و الکساندر نواک - وزیر انرژی روسیه در آخرها سال ۱۳۹۵ چهره گرفت، قرار شد نفت جمهوری اسلامی ایران به یک کمپانی روسی و برای هدف های بیرون از روسیه فروخته ‌شود و ۵۰ درصد پول فروش نفت به روسیه، به‌صورت نقدی تحویل جمهوری اسلامی ایران داده و ۵۰ درصد دیگر صرف خرید محصول و سرویس ها از روسیه شود که این مسئله هم در تراز اجرا قرار گرفت . 

رغبت روس‌ها برای حضور در صنعت نفت ایران، غیرقابل انکار بود، به طوری‌که یوری اوشاکوف - دستیار مدیر جمهوری روسیه اعلام کرد که شرکت‌های نفت و گاز این مرز و بوم می‌توانند بیش از ۵۰ میلیارد دلار در گسترش میدان‌های نفت و گاز کشور‌ایران سرمایه‌گذاری داشته باشند . 

دریچه دیگری که پیش از خروج آمریکا از برجام در تعاملات نفتی ایران و روس گشوده شد، رغبت شرکت روسنفت به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ زاگرس بود . در این راستا یک سند رسمی دولت روسیه نشان اعطا کرد کمپانی روسنفت به سرمایه‌گذاری در نفت و گاز حیطه زاگرس در کشور‌ایران تمایل داراست .طبق سند یاد شده که در یک عدد از پایگاه‌های اینترنتی دولت روسیه منتشر شد، از وسط ماه فوریه سال سرازیر میلادی، روسنفت قصد داشته فرصت‌های اکتشاف و ساخت نفت در منطقه زاگرس را بررسی نماید . حتی در سال 2017 میلادی، روسنفت و شرکت ملی نفت کشور‌ایران برای همکاری در چند پروژه راهبردی در کشور ایران با ارزشی تا سقف ۳۰ میلیارد دلار، به توافق اول دست یافتند . 

به عبارت دیگر صنعت نفت ایران، نسبتاً دیگر وجهی نداشته که روس‌ها به آن وارد نشده باشند . از بسط میادین گرفته تا تولید و فروش نفت و غیره . اما همین روس‌ها با خروج ترامپ از برجام و آن گاه از این که آمریکا همگی کشورهایی که با کشور ایران تعامل نفتی داشتند را تهدید به تحریم کرد به مرور مدت و لامپ خاموش از صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران پا پس کشیدند . 

در ابتدا و کم‌تر از یک ماه بعد از این که ترامپ از برجام بیرون شد، شرکت لوک اویل روسیه که دو‌مین تولیدکننده تعالی نفت در روسیه است، اعلام کرد که در حال حاضر به عامل تهدید تحریم‌های ایالات متحده مقابل کمپانی‌ها تصمیم ندارد بر شالوده طرح‌های توسعه و گسترش پروژه‌ها در جمهوری اسلامی ایران عمل کند و تمامی فعالیت‌های خویش را متوقف کرد . زاروبژنفت و روس‌نفت دیگر شرکت‌های روسی بودند که به برهان تحریم‌های ایالات متحده بازار نفت جمهوری اسلامی ایران را ترک کردند و دیگری خبری از آن همگی اشتیاق برای تعامل نفتی با کشور ایران نمیباشد . 

روس‌ها درحالی بازار نفت کشور ایران را ترک کرده و پشت سرشان را نیز نگاه نکردند که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که روسیه جدی‌ترین حریف ایران در نفت و گاز می باشد و عملکرد میکند مشتریان نفتی و گازی ایران را در ناحیه بگیرد . آنها باور دارا هستند روس‌ها ایران را هیچ گاه نمی‌فروشند، ولی به هر قیمتی که بشود اجاره می دهند .روس‌ها دلشان میخواهد کشور ایران در بازار نفت کوچک شود تا سهم ما را بگیرند . 

ولی اکثری بر این باورند که شرکت‌های روسی از حیث مالی و فنی نسبت به شرکت‌های غربی زیاد ضعیف‌تر میباشند و هدف آنان از سرمایه‌گذاری در کشوری مثل کشور‌ایران تمرین در حوزه توسعه و گسترش و ارتقاء بضاعت و توان سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی هست . 

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : پایشگر,خبر,تازه ترین اخبار ایران و جهان, نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 76 تاريخ : سه شنبه 11 دی 1397 ساعت: 14:51

مدیر کمیته خوب انقلاب یمن ادامه محاصره مردم یمن به ویژه در سایه حضور اداره ملل متحد در بندر الحدیده را جنایت برشمرد . 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، مدیر کمیته خوب انقلاب یمن ادامه محاصره مردم یمن به ویژه در سایه حضور اداره ملل متحد در بندر الحدیده را جنایت برشمرد . 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

محمد علی الحوثی گفت: تحویل بندر الحدیده به نیروهای گارد ساحلی در حضور مجموعه اداره ملل کلیدی ترین اقدامی می باشد که عذروبهانه را از کشورهای متجاوز برای بازدارنده تراشی در قبال توافق دوستی می گیرد . 

وی افزود: اجرای توافق در بندر الحدیده دستاوردی می‌باشد که بیانگر اعتبار و انسجام در بین رهبران سیاسی و نظامی می‌باشد که تا به امروز لحظه ای در تصمیم گیری به نفع ملت درنگ نکرده اند . 

الحوثی تاکید کرد که حضور اداره ملل در بندر الحدیده از شیوه نماینده خویش ژنرال پاتریک کامائرت نشان می دهد که ادعاهای مطرح گردیده در رابطه قاچاق سلاح و غیره، عذروبهانه و شایعاتی می باشد که ائتلاف آمریکایی-سعودی و اماراتی و متحدان آنها در رابطه بندر غیرنظامی الحدیده ترویج می کنند . 

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 71 تاريخ : يکشنبه 9 دی 1397 ساعت: 12:34

اقتصادنیوز : حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور در تازه ترین پستی که در کانال های اجتماعی منتشر کرد نسبت به توئیت های اخیر محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه درباره عملیات کربلای ۴ وکنش نشان داد . 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین محسن رضایی به تازگی در توئیت هایی، عملیات لو رفته کربلای ۴ را عملیات فریب عنوان کرده بود که با واکنش های گوناگون در فضای مجازی روبرو شد . 

از 
پاراگراف حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی مدیر جمهور در رابطه توئیت های رضایی واکنش نشان اعطا کرد و نوشت: 
فرمانده 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

ده‌ها هزار رزمنده و خانواده هزاران شهید هیچگاه از شما نپرسیدند چرا از یک‌سری شبکه های اجتماعی قبل از عملیات کربلای چهار اسمان از نور و روشنایی منورهای چلچراغی معاند مثل روز شده بود . 

بچه‌های توپخانه لشکر ۲۷ هیچگاه از شما نپرسیدند چرا فقط ۴۵ دقیقه پس از مقدمه عملیات، نسبتاً تمام قبضه‌ها قضیه اصابت توپ‌های معاند قرار گرفت . 

هیچ‌یک از هزاران آسیب دیده عملیات نپرسیدند چرا زمانی اولی موج مجروحان به بیمار ستان صحرایی علی‌بن ابی‌طالب رسید هنوز پزشکان و پرستاران از وقوع عملیات دور اندیشی صدق نداشتند اما رادیوی منافقین و رادیو بغداد هر لحظه شرایط عملیات را اعلام می کرد . 

 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

محسن 
بین عملیات فریب و عملیات لو رفته تفاوت از زمین تا عرش می‌باشد . 

تحلیلهای پسینی مشکلی را حل نمی کند . 

ما شاید خطاکاران را ببخشیم ولی خودشیفتگان را هیچ وقت . 

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 71 تاريخ : شنبه 8 دی 1397 ساعت: 11:48

در حالتی که گهگاه اوقات شم می کنید نسبت به عدد متن گردیده در شناسنامه‌تان پیرتر هستید، پژوهشگران دانشکده "براون" دلیل این احساس را دریافته‌اند . 

به گزارش مشرق، یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه "براون" (Brown) آمریکا به طراوت متوجه شده‌اند که چرا برخی اشخاص حس شادابی ندارند . 

آنان پس از تست قطعات متفاوت دی‌ان‌ای ( DNA )، تفاوت‌های مربوط به سالمی را که در جریان خون شناور هستند، کشف کردند . 

پایگاه خبری و تحلیلی

مرجع اخبار رسمی

پژوهشگران می‌گویند این شیوه یک روز برای سنجش سن بیولوژیکی شما به کارگیری خواهد شد که می‌تواند با سن شناسنامه‌ای شما مقایسه شود . 

"نیکولا نرتی" پژوهشگر ارشد این مطالعه گفت: سالمندان سالم، در دربین کلیه صفات دیگر، نمایه وراژنتیک اشخاص برنا را محافظت کرده‌اند . چیزهای زیادی در پیری با نیز عمل می‌کنند، ولی واضح نمیباشد که علت یا این که اثر آنها چیست . 

وی افزود: با تست ما موسوم به " cfDNA"، ما امید است ادراک این تغییرات وراژنتیکی (اپی‌ژنتیک-epigenetic) و معنی آنها را بدست آوریم . 

 

پایگاه خبری و تحلیلی

مرجع اخبار رسمی

این تحقیق، میزان استرس سلولی درون تن شما را تعیین می نماید . 

در این مطالعه، اشخاص مسن تراز بالاتری از گردش cfDNA را تجربه می‌کردند . پژوهشگران معتقدند یکی از عوارض این ارتقاء تعداد سلول‌های پیر این می باشد که میتواند دست اندرکاران ترشحی فنوتیپ مرتبط با پیری را که سبب ساز به التهاب می‌شوند، مخفی کند . 

برای افراد جوان‌تر، نوکلئوزوم‌ها که یک واحد بسته‌بندی دی‌ .ان‌ .ای می‌باشند و بخش‌هایی از دی‌ .ان‌ .ای می باشند که در محیط یک پروتئین پیچیده شده‌اند، از نیز قطع شده‌اند . با این حال، در اشخاص مسن‌تر، معمولی نبودند . 

نرتی گفت: منش cfDNA تقریباً مانند یک پیغام در یک بطری میباشد که صورت سلول را داخل خویش دارد و گذشته از مرگ این پیغام عیان می گردد . بسیاری از اتومبیل آلات سلولی در نگهداری مسافت دربین نوکلئوزوم‌ها دخالت دارا‌هستند و این عنصرها میتوانند با پیر شدن شما از میان بروند . 

نرتی ادامه داد: نوکلئوزوم‌ها از هم قطع یا این که متراکم نمیشوند . مسافت فی مابین نوکلئوزوم‌ها تنها نشانگر خوانش تغییرات سلول‌ها می باشد . 

در حالی که این مطالعه فقط از داده‌های ۱۲ نفر ایتالیایی استفاده کرد، ولی یک گام حساس برای فهم و شعور تغییراتی می‌باشد که مردمان هنگام پیری تجربه میکنند . 

وراژن‌شناسی 
وراژن‌شناسی یا این که وراژنتیک(Epigenetics) مطالعه اختلافات سلولی و فیزیولوژیکی میباشد که به وسیله تغییر‌و تحول در توالی دی‌ان‌ای ایجاد نمی‌شود، اپی‌ژنتیک اصولاً مطالعه عوامل فرنگی یا محیطی می باشد که سبب شفاف یا این که خاموش شدن ژن‌ها میشود و بر روی چگونگی خوانده‌شدن ژن‌ها اثر می گذارد . 

از این رو، پژوهش ها اپی‌ژنتیک در جستجوی توصیف دگرگونی‌های دینامیک در پتانسیل رونویسی سلول می باشد . هر چند به کار گیری از لفظ اپی برای توصیف پروسه‌هایی که توارث پذیر نیستند، بحث‌برانگیز است، این دگرگونی‌ها ممکن می‌باشد توارث پذیر بوده یا نباشند . 

بر خلاف ژنتیک که بر مبنا تغییرات در توالی دی‌ .ان‌ .ای (ژنوتیپ) است، تغییرات در بیان ژن یا این که فنوتیپ سلولی اپی‌ژنتیک عوارض دیگری دارااست . به این عامل از پیشوند اپی برگرفته از επί- یونانی به معنای بالا، فراتر یا گوشه و کنار استفاده شده می باشد . 

پایگاه خبری و تحلیلی

مرجع اخبار رسمی

مثال‌هایی از مکانیسم‌هایی که این تغییرات را تولید می‌کنند، متیلاسیون دی‌ .ان‌ .ای و اصلاحات هیستونی است که هر کدام سبب ساز تغییر در ابلاغ شدن ژن می‌شوند، بی‌آنکه تغییری در توالی دی‌ .ان‌ .ای مسئول ساخت کنند . 

بیان ژن به‌وسیله کار پروتئین‌های سرکوبگر که به مناطق خاموش‌کننده دی‌ .ان‌ .ای می‌چسبند، در اختیار گرفتن میشود . این تغییرات اپی‌ژنتیکی ممکن است در ارتفاع تقسیم سلول و در زمان زندگی سلول و همچنین شاید طی نسل‌های متمادی باقی بماند، گرچه تغییری در توالی دی‌ .ان‌ .ای مسئول چشم نمیشود . در عوض این فاکتورهای غیرژنتیکی سبب می گردند تا ژن‌های یک ارگانیسم رفتار یا بیان مختلفی نشان دهند . 

پایگاه خبری و تحلیلی

مرجع اخبار رسمی

فنوتیپ 
رُخ‌نمود یا این که فنوتیپ یا این که رُخ‌مانه(Phenotype) مانند ویژگی ها بیوشیمیایی یا فیزیولوژیکی، خصوصیات قابل مشاهده یا این که صفت یک جاندار میباشد . 

فنوتیپ از بیان ژن‌ های یک ارگانیسم و همچنین تاثیر عامل ها زیست‌محیطی و تعامل بین این دو فیض می‌شود . فنوتیپ یک ارگانیسم دستورالعمل‌های به ارث برده گردیده می‌باشند که کد ژنتیکی را داخل خویش حمل می‌کنند . هیچ‌کدام از موجودات زنده با فنوتیپِ همانند، به یک خط مش عمل نمی‌کنند به این دلیل که ظاهر و اخلاق و رفتار با موقعیت زیست‌محیطی و توسعه و گسترش تغییر‌و تحول می نماید . 

به همین ترتیب، تمام موجودات زنده که به حیث یکسان می‌رسند، لزوماً فنوتیپ‌های یکسانی ندارند . تمایز فنوتیپ به وسیله "ویلهلم جانسون" در سال ۱۹۱۱ پیشنهاد شد تا تفاوت بین وراثت مو جود زنده و آنچه که وراثت تولید می‌کند، روشن شود . 

این تفاوت شبیه چیزی هست که بوسیله "اوت ویزمن" سفارش شده بود، که بین قسمت قابل تواری نطفه (وراثت) و سلول‌های سوماتیک تن تمایز قائل گردیده بود . 

نوکلئوزوم 

پایگاه خبری و تحلیلی

مرجع اخبار رسمی

نوکلئوزوم واحد ساختمانی کروماتین است . دی‌ .ان‌ .ای در باطن هسته سلول در محل‌هایی حدود ۲ بدور به دور هشت مولکول پروتئین هیستون می‌پیچد و ساختاری را به وجود می‌آورد که نوکلئوزوم اسم دارااست . 

در راءس هر نوکلئوزوم، ۴ جفت پروتئین هیستون وجود دارد که رشته‌های دی‌ .ان‌ .ای تقریباً ۲ بدور در دور و بر آن می‌گردند . 

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 65 تاريخ : پنجشنبه 6 دی 1397 ساعت: 12:42

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، مراسم تشییع و اقامه نماز پیکر مرحوم آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نطام لحظاتی پیش با حضور قشرها متعدد مردم و مسئولان در مصلی تهران آغاز شد . 

عمده 
بخوانید فرمانده 
سپاه ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت 
برگزاری 

اقامه نماز بر پیکر مرحوم آیت‌الله شاهرودی بوسیله رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام خواهد شد . 

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی، متولد 1327 در شهر نجف اشرف و از شاگردان پررنگ شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر بود . 

 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

بابا ایشان آیت‌الله سیدعلی حسینی شاهرودی از اساتید حوزه علمیه نجف محسوب می‌شد . آیت‌الله شاهرودی در نجف از محضر امام خمینی(ره) و آیت‌الله خویی هم بهره‌مند گردیده بود . 

از دیگر مسئولیت‌های آیت‌الله هاشمی شاهرودی می‌توان به تأسیس و سر کردگی مجلس اعلای عراق، عضویت در فقهای شورای نگهبان، سر گروهی قوه قضائیه و سر کردگی شورای حل اختلاف قوا اشاره کرد . 

اکثر 
بخوانید امام 
خامنه‌ای درگذشت عالم عالیقدر آیت‌الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفتند 
مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی شب سوم دی‌ماه آن‌گاه از یک زمان بیماری دار فانی را وداع اظهار‌ و به دیار باقی شتافت . 

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : اخبار ایران و جهان, نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 56 تاريخ : چهارشنبه 5 دی 1397 ساعت: 13:06